dag 2 Kuala Lumpur

2 juli 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Beste mensen,

Allereerst hartelijk dank voor jullie snelle en lieve reacties, heel leuk om te lezen!

Dag 2 in Kuala Lumpur hebben we al veel meer gezien. De dag begon al goed met een op zijn zachtst uitgedrukt 'uitgebreid' ontbijt. Van noodles en nasi tot bacon en een chocoladefondue (echt!) , werkelijk iedereen kwam aan zijn trekken. Daarna met de monorail (dat is een soort metro, niet zo'n eftelingtreintje) richting het historische centrum waar we een moskee bezochten. Wij dames mochten uiteraard niet in onze zomerjurkjes naar binnen en mochten daarom een prachtig (ahum) paars gewaad aan inclusief hoofddeksel. De temperaturen waren inmiddels al hoog opgelopen dus erg lang hielden we het niet vol in deze outfits. (zie foto's)

Daarna gingen we nog naar het plein van de vrijheid (merdeka square) waar een cricketveld in het midden was en eromheen de gebouwen van het voorname clubhuis. Papa wilde daar wat gaan drinken, maar het was helaas members only en er was zware bewaking dus naar binnen sneaken was geen optie.

Daarna een Anglicaanse kerk , de sint Mary's church. Was ook wel mooi, we mochten er zelfs naar de wc.

Toen gingen we naar een enorme overdekte markt met allerlei kraampjes met kleding en eten en nog veel meer. Dat was Central Market. Heel leuk om te zien allemaal en er liepen bijna alleen maar locals rond.

Daarna liepen we door richting China Town, met nog meer marktkraampjes, maar dit keer buiten en hier heeft papa zijn afding-skills volop kunnen trainen. En die ringgits zijn al zo weinig waard, maargoed een originele (maar niet heus) chanel tas voor €20 is natuurlijk een koopje.

Hier in China Town zagen we ook een hele mooie Chinese soort van tempel, en het bleek een theehuis te zijn. Alleen toen we thee wilde kopen kon dat niet , toen zeiden ze dat ze dicht waren. Nogal vaag allemaal, maar het was een heel mooi gebouw (ook van binnen) maar we konden hier wederom naar de wc dus dat was weer fijn.

Nu gingen we weer met de monoreel terug richting hotel, maar niet zonder een tussenstop te maken in het winkelcentrum. Het was hier lastig om de echte en de fake all stars te onderscheiden maar uiteindelijk had Michiel dan toch een mooi paar uitgezocht. Beetje jammer dat nadat die man van de winkel twee keer op en neer was gerend naar een andere winkel om zijn maat te halen, hij ze uiteindelijk toch niet paste.

Toen begon het oppeens te regenen, een kleine bui, dachten we eerst. Maar toen we in een eettentje gingen zitten om te schuilen, liep het water oppeens tot halverwege het restaurant in en begon het te onweren. Het was nogal een stortbui maar uiteindelijk hebben we toch het monorailstation kunnen bereiken en  het hotel.

Daarna nog wat aan het zwembad gelegen en gefitnesst (de mannen), en 's avonds gegeten bij Chilli's lekker Amerikaans. We verwachten de komende weken nog genoeg rijst.

Morgen onze olifantenexpeditie, ik ben zeer benieuwd en we moeten vroeg op, dus morgen volgt weer een update!

Marloes

1. Nederkoorn:
    Hoi Vakantiegangers,

Gezellig om jullie verhalen te kunnen lezen; zijn we er toch een beetje bij. Mijn complimenten voor de fotograaf; vooral die bij nacht.(fontein) en natuurlijk ook voor de schrijfsters; jullie brengen de verhalen heel leuk.
    We moesten wel even lachen om jullie in die "purpelen" gewaden! We zijn zeer benieuwd naar jullie olifantenverhalen en -foto's! Veel plezier morgen.
  2. Jacqueline Ten Kortenaar:
    Hallo allemaal,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie ervaringen. Ben blij dat we er overigens hier niet in dergelijke gewaden hoeven rond te lopen.
    Heel veel plezier morgen. Ik kijk al uit naar het verhaal.
  3. Richard:
    2 juli 2012
    Veel plezier; ook in de Taman Negara en vergeet daar het 'Family Restaurant' op de boor in het water niet (of de restaurants die er naast liggen.
  4. Femke:
    Hey,
    Ik ben zo jaloers op jullie! Wel leuk om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. :) En natuurlijk wacht ik nog steeds op de foto van Judith op een olifant ;) haha
    Groetjes, Femke
  5. Celine:
    Heey,
    echt superleuk jullie foto's en verhalen!
    Ik kijk elke dag even of er iets nieuws op jullie blog staat ;).
    Haha ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd hoe het bij de olifanten was (hè Judith ;))
    Nog heel veel plezier!
    X Celine
  6. Lisanne Kouwenberg:
    3 juli 2012
    Fijn dat jullie het leuk hebben! Ik wil ook:p toch fijn dat je overal naar de wc kan xD anders wordt het wel erg lastig!
  7. Henri toemen:
    Marloes

daar kan ik nou jaloers op worden zo'n uitgebreid ontbijtbuffet. Da's pas genieten!!!!Wat is er mis met een eftelingtrein???

henri toemen