Dag 14 en 15 'Perhentian Island'

15 juli 2012 - Pulau Perhentian, Maleisië

Hallo mensen,

Gisteren geen reisverhaal, omdat we te druk waren met het strand met de vissen te verkennen. We zijn toen vanuit Kota Bharu naar een dorpje aan de kust gereden. De tomtom  leidde ons door allerlei rare kleine wegen, maar we hebben het uiteindelijk gevonden.

Eenmaal daar werden we achtervolgd door mannen op scooters die zogenaamd allemaal de weg wisten naar de jetty, maar het was onduidelijk of ze echt bij een reisbureau hoorden. Uiteindelijk bleken ze toch wel goede bedoelingen te hebben en hadden we het goede bureautje gevonden.

Daarna met de speedboat op naar het eiland. Die toch iets meer speed had dan mama aan kon. Bij aankomst meteen om een andere boot terug gevraagd, maar die bleek er niet te zijn. Daarna meteen onze handdoekjes aan het strand gelegd en onze snorkels erbij gepakt. De hutjes liggen prachtig aan het strand en er zijn heel veel exotische vissen in het superblauwe water. Na het eten bij het restaurantje van het resort waren we nog even op het strand aan het chille en hoorden we geschreeuw van de duikers die in het donker in de zee lagen. Eerst dachten we dat het een grapje was, maar toen gingen we toch maar even kijken. Het bleek toch ernstig en papa's hulp was meer dan welkom, haha. Uiteindelijk viel het gelukkig toch wel mee.

Vanochtend is de dag jammer genoeg begonnen met regen, na de lunch gingen we toch maar snorkelen en uiteindelijk begon de zon toch nog te schijnen. Heet is het hier toch altijd. Nog veel vissen en koraal gespot en door papa zelfs een halve haai! Heel spannend allemaal, en morgen weer met de speedboat naar het volgende eiland.

judith en marloes

1. Opa:
    15 juli 2012
    goeie vaart! hebben jullie zwemvesten aan?
    Marleen morgen met de Henri Dunant op reis en moeder een beetje suffig vandaag.Ik bij Verheij gegeten dus alles gaat z'n gang.
    Tot volgende keer.
    Opa