dag 3 'Fun with the elephants'

3 juli 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hee Lezers,

Allereerst vinden we het superleuk dat zoveel mensen ons webblog lezen en erop reageren (schrijven we het niet voor niks ;) )

Vanochtend begon onze dag weer goed met het ontbijt met natuurlijk niet te vergeten de chocoladefontein. Na een stevig ontbijtje werden we door een gids met een groep andere mensen opgehaald bij ons hotel. Onze reisgids vertelde nog maar even om ons gerust te stellen dat er een Australische toerist laatst door een olifant was gedood...fijn... Na ongeveer 2 uurtjes met de bus incl. een batikmuseumstop en 2 plaspauzes kwamen we midden in de jungle aan bij een vervallen restaurantje, waar ze wel ontzettende lekkere rijst met kip hadden. Na de echt Maleisische lunch reden we naar het hoofdgebouw van 'the Elephant Sanctuary' hier kregen we een niet zo heel interessante film over olifanten te zien. Na een haf uurtje liepen we naar het activity deel. We begonnen met de olifanten te voeren. We hadden pindas gekregen die we in onze open hand moesten houden en dan zou de olifant ze met zijn slurf naar z'n mond brengen. Helaas was de eerste olifant of blind, of hij had geen honger, want hij had niet echt interesse in onze pindas. Gelukkig waren er nog genoeg olifanten over om te voeren. Na dit onderdeel gingen de olifanten te water en voerden ze een soort wasritueel uit. De olifant dook met verzorger en al het water in, dit was erg grappig om te zien. Nadat de olifanten nog een paar kunstjes hadden gedaan, was het dan eindelijk tijd voor het onderdeel waar we zo lang op hadden gewacht: Rijden op een olifant! We gingen met z'n 3en op een hele grote olifant, het zat niet super comfortabel (de rug van de olifant was heel behaard en heel ruw) maar het was ontzettend cool en hoog (zie foto's). Hierna konden we met een baby olifant in de rivier. Dit wilden we natuurlijk wel (het was ondertussen alweer ontzettend heet) . We stonden met een groep in het water met en baby olifant en we gingen er om de beurt erop en de rest spatte de olifant helemaal nat. Dit was superleuk totdat de olifant ging poepen en er enorme drollen in de rivier dreven... Kortom een supergeslaagde dag!

Morgen gaan we alweer vroeg naar de Taman Negara. Ik zal de chocoladefontein wel missen, maar het wordt nu denk ik tijd voor een echt Maleisisch ontbijt.

Judith

1. Familie van der Wielen:
    3 juli 2012
    Heej,

Superleuk om jullie reisverhalen te lezen.
    Ook de foto's zijn erg leuk. Vooral die met de olifant in het water.
    Waar jullie toch nog op durfde ;P, na de geruststellende verhalen van de reisgids. Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

xxx Anke
  2. Femke:
    4 juli 2012
    Hey,
    Eindelijk heb ik de lang beloofde foto gezien van de familie Berkelaar op een olifant. :) Jullie hebben al zoveel gezien terwijl jullie nog maar kort daar zijn! Nog heel veel plezier en natuurlijk blijf ik jullie verhalen lezen.
    xFemke
  3. Henk van der Linden:
    12 juli 2012
    Hoi allemaal, schitterend verslag tot nu toe. Ben best jaloers op jullie en zeker met die olifanten, want ik ben zelf nogal dierengek. Helaas hadden ze destijds in Indonesië geen olifanten, maar goed, wat is niet is, kan nog steeds komen. Ik blijf, net als de rest, alles volgen. Nog heel veel plezier daar en geniet van het lekkere eten.

Groetjes
    Henk