dag 19 en 20 Lang Tengah -> Melaka -> Holland

20 juli 2012 - Melaka, Maleisië

Halloo,

Gister was onze reisdag van het chille bounty eiland naar de drukke stad Melaka. We hebben zo ongeveer alle mogelijke vervoersmiddelen op 1 dag gehad! Eerst met de boot van Lang Tengah naar het vaste land, gelukkig voor mama ging deze boot niet zo hard en hobbelig als de eerste boot. Maar hij sloeg wel aan het begin bijna om omdat er wat meer mensen aan de ene kant zaten. Gelukkig hebben we daar de rest van de tijd geen last van gehad.

Daarna zouden we met de taxi naar het vliegveld in de buurt worden gebracht, maaar de taxi was een halfuur te laat. Na een beetje rond te hebben gelopen in het havenplaatsje wat eigenlijk niks voorstelde was de taxi er.

Toen inchecken en nog even tussendoor een beetje popcorn eten (we zochten als lunch een mac, maar daar was het vliegveld blijkbaar te klein voor). De vlucht duurde maar een uurtje, maar inmiddels was het eigenlijk alweer etenstijd enhadden we wel weer honger. Eten bestellen kon niet, maar er werden wel een soort etenspakketjes uitgedeeld. Die had je blijkbaar van te voren moetne bestellen en dat hadden wij natuurlijk niet gedaan.

Na veilig te zijn geland wachtte er alweer een mannetje van de volgende taxi op ons. Onderweg hebben we enorm veel regen en onweer gehad maar we zijn veilig (en uitgehongerd) bij ons hotel midden in Chinatown van Melaka aangekomen. Wat we onderweg van Melaka al hebben gezien is dat het een supermooie stad is met zelfs heel veel invloeden uit Nederland, China, en nog meer landen.

Vandaag ons laatste dagje in Maleisie. We gaan Melaka verder verkennen en we vliegen om 12 uur vannacht terug vanaf het vliegveld in Kuala Lumpur, we zullen door het tijdverschil rond 7 uur s'ochtends aankomen in het regenachtige, veel te koude Nederland.

Judith

1. Opa:
    20 juli 2012
    goeie reis en kom veilig thuis! Tot spoedig.
    (O)pa