dag 1 Kuala Lumpur

1 juli 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal,

Eindelijk zijn we vanochtend dan aangekomen op het groene vliegveld van Kuala Lumpur. Na een lange,lange,lange vliegreis met chagarijnige stewardessen (die een halfuur op de wc hun make-up deden en Marloes negeerden) en een veel te blije taxichauffeur die ons heel de geschiedenis van de palmoil heeft verteld, kwamen we aan in ons superchique 4 sterren hotel. Eerst maar eens bijgeslapen en daarna de Petrona Twin Towers bezocht (5 minuten lopen van ons hotel !). Vooral indrukwekkend vonden wij het enorme winkelcentrum    waar ze zelfs een Harrods hadden en de benauwde maar niet echt zonnige temperatuur.

We hebben ook gezien dat er enorm veel verschillende soorten mensen rondlopen behalve westerlingen. Een groepje Japanners vond het daarom ook erg interressant om met ons op de foto te gaan.

Hierna zijn we naar het park geweest, en hebben ons daar samen met tientallen schattige Maleisische kindjes opgefrist. Nadat we terug naar het hotel waren gegaan en nog even een frisse duik hadden genomen in het superdeluxe buitenzwembad, zijn we teruggelopen naar de Twintowers voor een prachtig uitzicht by night en een lichtshow in het park in een fontein.

Hopelijk rusten we vannacht nog even goed uit en kunnen we morgen Kuala Lumpur nog wat beter verkennen!

Marloes en Judith

1. Willem en Anneke:
    1 juli 2012
    Hallo allemaal,

Jullie grote avontuur is dan eindelijk begonnen en wat herkenbaar voor ons die hele lange, lange vlucht en de warme deken die op je neervalt op het moment dat je naar buiten stapt.
    Die twin tower is natuurlijk een must als je daar bent, zijn jullie nog omhoog geweest?
    Hebben jullie al gekke dingen gegeten?

Wij vinden het leuk om jullie verhalen te horen, dus ga zo door.

Groeten,
    Anneke, Willem, Marit en Karlijn
  2. Henri toemen:
    1 juli 2012
    Hallo

zijn, die twin towers, niet de hoogste gebouwen ter wereld, met bovenop een park? De stewardessen die ik tegen gekomen ben (tot op heden) waren allemaal vrolijke knappe jongedames!
    Heel leuk verslag!

henri toemen
  3. Karin Wermelink:
    2 juli 2012
    Lieve mensen,
    Wat ontzettend leuk om op maandagmorgen jullie blog te lezen, met jullie mee te leven/reizen en en zo ook even in Maleisië te zijn. Geniet ervan samen!!
    Hartelijke groeten van Karin
  4. Manon:
    2 juli 2012
    Yes! Ook vanaf m'n iPhone in de trein kan ik lekker wegdromen bij het lezen van jullie verhalen! Het klinkt als n prima start. Ik hoor jullie niet klagen over 'luchtjes' (Sascha zou zeggen "Stank!") dus bij deze verklaren we Kuala Lumpur tot frisser dan Bangkok :-). Liefs van Manon