Dag 4&5 'into the wild'

5 juli 2012 - Taman Negara, National Park, Maleisië

Hallo allemaal!

Excuses voor dat we gisteren niks geschreven hebben, we leven allemaal nog, alles oke, alleen internet was wat lastiger in de Jungle. Gisteren zijn we dus aangekomen in Taman Negara. Na een lange en heftige autorit  waar bij we nog 2 stops gemaakt hebben, eentje in een winkel waar ze originele maleise tin verkochten en eentje bij een hele grote en mooie hindoeistische tempel in een grot, gingen we met een bootje 3 uur lang door de jungle over de rivier varen. Het was een smal houten bootje dus het was nogal spannend, maar wel heel leuk om met dat mooie en hete weer een beetje wind in je gezicht te hebben en het was heel mooi om te zien.

Toen we aan waren gekomen bij ons hutje in het oerwoud, hadden we ' s avonds al meteen een spannend trekking by night op het programma staan. We hebben een prive gids die ons deze twee dagen heeft geleid en hij liep dan ook met ons het pad. We hebben gisteravond al slangen, grote spinnen, enorme duizendpoten, schattige vogeltjes, hinden en luiaarden gezien. (ohja en wandelende takken) en dat nog naast het wilde zwijn, de aapjes, het hert, en de miereneter die gewoon het resort op waren komen wandelen. De trekking was best eng, maar vooral leuk en bijzonder om dat in het donker te doen.

Vandaag voor het eerst de jungle in gegaan bij daglicht. Ook heel leuk en interessant, vooral omdat onze gids zoveel te vertellen had over de verschillende planten en dieren die we tegenkwamen. Onderdeel van deze tocht was ook het bewandelen van een 30 meter hoge touwbrug die langs de bomen gespannen was. Zelfs mama heeft deze uiteindelijk durven aflopen! Zeer indrukwekkend.

Vanmiddag zijn we weer met de gids weggeweest, we gingen met (nog kleineren/smallere) bootjes nog dieper de jungle in en liepen hier naar een heel mooi rotsachtig strandje waar we gingen zwemmen. Was heel leuk! Wel jammer dat mama haar knie had gestoten toen ze gracieus te water wilde gaan, maarja zij heeft nou eenmaal een ding met rotsen.

Zo dat was het weer voor afgelopen twee dagen, de foto's houden jullie nog te goed voor als we weer ergens met wi fi zitten, dit is namelijk geschreven vanuit een computer van hier. Morgen op naar Cameron Highlands, papa gaat voor het eerst zelf rijden, spannend!

marloes

1. Joep:
    5 juli 2012
    Klinkt allemaal erg avontuurlijk. Ben benieuwd hoe het rijden daar gaat. Volgens topgear is dat ook een avontuur. Nog veel plezier.

Groeten uit Geldrop
  2. Vera:
    6 juli 2012
    "toen ze gracieus te water wilde gaan"? Dit kan maar één iemand geschreven hebben haha.
    Het klinkt allemaal superleuk, heel veel plezier daar nog in de woeste jungle!
    x Vera
  3. Karin Wermelink:
    6 juli 2012
    Lieve allemaal,
    Na de sportschool en de boodschappen even kijken hoe het in Maleisie is. En ja hoor weer zo'n mooi verhaal! En zo'n herkenning, kan hierdoor helemaal met jullie meeleven. Geweldig. Heel veel plezier!!! En rij voorzichtig.
  4. Carmen:
    7 juli 2012
    Hoi Marloes en familie,
    Zo te lezen hebben julllie een super vakantie!
    Veel plezier nog de komende weken!
    Groetjes Carmen