dag 6 Cameron Highlands

6 juli 2012 - Cameron Highlands, Maleisië

Hallo Iedereen,

Vandaag was onze reisdag van de het regenwoud van Taman Negara naar de theeplantages van Cameron Highlands. We gingen alweer vroeg terug met dezelfde boot als op de heenreis. Dit was nog wel even spannend, want de boot zat helemaal vol en omdat we nogal veel bagage bij ons hadden leek het de hele tijd net alsof de koffers in de rivier zouden kiepen. Toen de stuurman zei dat we onze zwemvesten aan moesten doen en de boot nogal begon te kraken, hadden we er helemaal niet zoveel vertrouwen meer in. Maar uiteindelijk kwamen we na 3 uurtjes toch veilig aan. Na een lekkere lunch bij een schattige Chinese man te hebben gegeten, begon het 2de deel van de reis: de autotocht.

De autotocht verliep niet helemaal  vlekkenloos. Het begon er al mee dat we voor het eerst een huurauto in Maleisië hadden en we al meteen de 1e minuut nadat de autoverhuurman weg was, het alarm van de auto lieten afgaan. Gelukkig was de man nog in de buurt om ons uit de brand te helpen. Toen we eenmaal in de auto zaten was het nog wel even wennen aan het links rijden en de nogal hobbelige en bochtige weg. Vooral mama had  er last van en dat ging niet altijd in stilte, waardoor wij weer schrokken van kreten als : ‘Pas op! Een kuil!’. Na 1,5 uur gereden was het weer tijd voor een plaspauze, maar het was nog niet zo makkelijk om een normaal tankstation of wegrestaurant te vinden. Uiteindelijk stopten we bij een klein winkeltje langs de weg. Alleen de dichtstbijzijnde wc was aan de andere kant van de weg bij een moskee voor mannen… Dus mama, Marloes en ik staken dapper de weg over en hoewel we door de mannen in uniform( met rok, hoed en al) een beetje raar werden aangekeken hadden we de wc uiteindelijk toch gevonden.                                                                               Ook de 2de plaspauze was niet zo’n succes. De wc was namelijk een gat in de grond in een krotje in de achtertuin met een pannetje water ernaast om door te spoelen. Uiteindelijk hadden we dan toch de Cameron Highlands bereikt. Na een korte pauze bij een restaurant met prachtig uitzicht op de theeplantages, kwamen we aan bij het supermooie ‘Strawberry Resort’. We hebben hier een heel mooi en ruim appartement, zelfs iedereen heeft een aparte kamer (dat was wel fijn na het kleine hutje in het oerwoud).

Morgen de theeplantages verkennen en de lekkere thee proeven. Ik ben benieuwd!

Judith

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa:
    6 juli 2012
    wel erg spannend allemaal!
    Niet direct mijn 'ding' maar voor jullie vast erg avontuurlijk.
    Geniet ervan en wees voorzichtig.
    hart. groet,
    opa Vv
  2. Anneke Berkelaar:
    7 juli 2012
    Hoi Judith, Leuk om je verhalen te lezen! Weet hoe het eruit ziet en hoe het ruikt zo'n gat in de grond. Toen Willem en ik in onze jonge jaren in China rondtrokken was een westerse vrouw die plast een atractie waarvoor de vrouwen in de dorp uitliepen en schaterlachend en wijzend om je heen gingen staan.... Alles went en plassen moet toch een keer. Voordeel is dat je deze dingen wel onthoudt van zo'n reis, een nette wc in een tankstation was je ws al lang vergeten. Mooi die binnenlanden, denk ik, al dat groen en planten langs de weg die we in nederland alleen kennen als klein kamerplantje. Willem is benieuw wat jullie eten en wat jullie allemaal tegenkomen op de markt (eetbaar of niet) Willem ligt zijn laatste dagen uit ( is niet zoals het misschien overkomt!) en heeft er bijna 6,5 weken op zitten. Dinsdag komt de koets (ambulance) weer voor en hoop ik van een deel van mijn zorgtaak verlost te zijn als hij weer mag zitten en met krukken lopen. Veel plezier voor allemaal, veel foto's maken en rustig om je heen kijken. Groeten van ons allemaal, Anneke.