dag 9 Georgetown

9 juli 2012 - Penang George Town, Maleisië

Hoi!

Na een zware nacht in de blue mansion, er was namelijk een groot bruiloftsfeest hier gisteravond, toch maar op tijd op gestaan voor het ontbijt a la carte! Dat hadden we nog niet eerder gehad. Best grappig, je kon weer uit heel veel kiezen haha.

Daarna zijn we 's ochtends met een rondleiding door het museum/hotel meegegaan, om wat meer te weten te komen over deze plek. Was best leuk om te horen allemaal, alleen duurde de verhalen van de gids wel erg lang, maar hij wist dan ook heel veel te vertellen over alle oude chinese families enzo!

In de middag zijn we Georgetown ingegaan en ontdekten we naast het bruisende China town, waar wij dus zitten, ook nog het kleurige little India. Was heel bijzonder en leuk om al die winkels te zien waar je Bollywood spul kon kopen, van muziek, tot haarstukjes, tot complete Indiase bruidssarongs. Die Judith en ik natuurlijk eentje aangeschaft hebben. Nee grapje, maar we hebben wel een Indiase jurk gekocht allebei!

Het was vooral heel mooi om te zien hoe al die culturen samengaan en naast elkaar bestaan, al net zo vreedzaam als in Kuala Lumpur. In één straat kunnen makkelijk een Hindi tempel, moskee en Chinese tempel zowat naast elkaar staan. Echt leuk om te zien.

Daarna wilde we 's avonds nog naar een mall gaan, die we onderweg naar het hotel al gespot hadden, maar die ging zo goed als dicht toen we er waren. Papa wilde ook nog de toren in na het fiasco met de toren in Kuala Lumpur (die was ook net dicht op de dag dat wij er waren) maar dat gaan we misschien morgen nog doen. Toen hadden we enige onenigheid over waar we wilde eten, maar uiteindelijk zijn we weer in hetzelfde ding naast het hotel beland als gisteren. Michiel en ik moesten heel lang op onze westerse pizza's wachen (volgens mij waren ze even op en neer gevlogen om ze te halen) maar ze waren wel heel lekker en vers!!

Nu even lekker slapen. Tot morgen!

Marloes