dag 10 Batu Ferringhi

10 juli 2012 - Penang George Town, Maleisië

Hallo allemaal,

Na de drukke dag in het centrum van Georgetown vonden we dat het wel tijd was voor een dagje strand. We hadden bedacht om met de bus te aan omdat dat ons het handigst leek. Maar natuurlijk bleek het toch weer niet zo handig als ze hadden ingeschat. Toen we eindelijk de byushalte hadden gevonden stond er dat er elke 5 minuten een bus zou komen maar na 20 minuten was er nog geen bus. Wij bedloten dus om weg te lopen net op het moment dat de bus eraan kwam. Uiteindelijk zijn we dus toch aangekomen bij Ferringhi Beach.

Nadat we illegaal via het het Holiday Inn hotel nar een mooi stukje strand waren gelopen, kwamen we erachter dat het strand toch niet zo was als het oude vertrouwde Zeeland (ruime stranden, veel mensen en veel strandtenten). Er was namelijk nog bijna niemand. Na een drankje te hebben gedronken zijn hebben we toch een wat drukker stukje strand weten te vinden. Het zeewater was wel superlekker warm en er waren mooie hoge golven. Mama vond deze hoge golven wat minder, want toen zij dapper het water inliep en zich op een stukje in de branding klaarmaakte om verder het water in te gaan, kwam er natuurlijk een hoge golf aan die kapotsloeg in de branding en daarbij ook mama omver sloeg. Na 3 onderwatersaltos kwam ze weer boven, maar wel zónder bril ( had hem nog wel vastgemaakt met een heel stylish touwtje). Gelukkig zagen we haar bril even later drijven.

Na toch nog een uurtje ofzo gezwommen te hebben, vertrokken we weer richting bushalte. We wilden eigenlijk eerst nog even wat gaan drinken en toen kwam Michiel er mee dat hij eigenlijk ook wel weer honger had. Dus wij vertrokken lopend richting de Mac die we onderweg hadden gezien. Dit bleek toch wat verder te zijn dan we dachten... Maar met een rood hoofd van de hitte en enorme dorst kwamen we dan eindelijk aan bij de Mac. Al het eten, dus ook de Mac, is hier ongeveer 4x zo goedkoop, dus we hielden onszelf ook niet echt in met bestellen. Daarna hebben we gelukkig het busstation wel weer teruggevonden.

Vanavond zijn we tot slot naar een heel leuk eettentje geweest waar we aan een bar hebben gegeten. Het enige jammere was dat er niet zoals papa had gehoopt echt traditioneels Maleisisch eten was , maar dat er gewoon spaghetti bolognese op de kaart stond. Toch hebben we er heerlijk gegeten.

Morgen vertrekken we weer richting rimboe. Het is nog een beetje spannend want we kunnen er nergens iets over vinden in onze reisgidsjes. Hopelijk hebben ze er wel wifi, zodat we jullie op de hoogte kunnen houden!

Judith

1. Tonny:
    10 juli 2012
    Hallo lieve familie, was heerlijk even op vakantie tijdens het lezen van jullie verslag! Geeft energie om straks saai administratie af te maken! Wat opvalt is jullie familie - teamwork handelen en ervaringen. Beter kan niet : genieten van elkaar , gelukkig is de bril weer boven komen drijven Liefs Tonny enz.
  2. Leah:
    11 juli 2012
    hoi judith en familie,

echt superleuk om al jullie reisverhalen te lezen en de foto's te zien! het is hier maar koud en nat :( dus geniet van jullie vakantie en we blijven jullie volgen!

groetjes leah en familie
  3. Leah: