dag 8 Cameron Highlands -> Georgetown

8 juli 2012 - Penang George Town, Maleisië

Hallo allemaal,

Vandaag was onze reisdag van de koele, rustige theeplantages naar het drukke, benauwde Georgetown. Onze dag begon dan ook alweer vroeg met een ontbijtje en natuurlijk wat inpakstress. De 1e helft van de reis was natuurlijk weer met enorm veel bochtjes waardoor we er nogal lang over deden, maar het was het waard want de route leidde ons door allerlei leuke kleine dorpjes en prachtig uitzicht.

Van een eerdere taxichaffeur hadden we gehoord dat er een orang oetan eiland was waar je zelf in een kooi zat en de apen vrij rond liepen. Wij dachten dat dit wel een leuke onderbreking van de lange autorit zou zijn, en dus kwamen we na 3 keer de weg gevraagd te hebben, aan bij een enorm soort amerikaans pretpark (met botsautos, waterpark, massagestoelen, vreettenten, karaokebar). Jammergenoeg bleek het orang oetan eiland dicht te zijn omdat het water te laag stond. Wij baalden natuurlijk, maar vonden ook dat we niet voor niks om waren gereden dus gingen we naar een mini zoo. Daar hebben we toch nog even aapjes kunnen voeren.

Daarna hoefden we nog maar een uurtje te rijden naar Georgetown (incl. de 7 km lange brug). Dit werd toch iets langer, omdat we blijkbaar het verkeerde adres in de tomtom hadden ingevoerd. Na een halfuur dwalen en spookrijden in Chinatown, kwamen we dan eindelijk uit bij ons prachtige Hotel. We zitten in een soort Chinees museum (er worden ook rondleidingen gegeven, maar gelukkig niet door onze hotelkamers) met nog helemaal de oude inrichting. We hebben twee kamers: De oude keuken (de potten en pannen staan er zelfs nog in) en een andere hele mooie kamer.

Vanavond hebben we al even een klein rondje in Georgetown gelopen en we gaan het morgen verder verkenen.

Judith

1. Opa:
    8 juli 2012
    vandaag met moeder naar de kerk in Smakt geweest.ging best goed, ze loopt ook weer wat beter. Ik hoop dat jullie inspannende omzwervingen ( met en zonder apen! ) toch ook wat ontspannen vacantiegevoel geven. Groetjes, opa.
  2. Roos en Johan:
    8 juli 2012
    en vandaag gingen wij naar een heel mooi land art (natuur kunst) museum bij digne. het was prachtig aangelegd met veel bomen en water en andy goldworthy heeft ook meegeholpen. hij is een britse land art kunstenaar, johan en job kennen hem van zijn prachtige boeken en nu ken ik hem dus ook. verder lekker lezen, beetje koffiedrinken en genieten van de prachtige haut alpes. en via jullie superleuke verhalen lezen we ook dat mama/oma weer wat beter loopt, dat is natuurlijk extra bijzonder, zo op de camping op zondagavond. dit is de laatste avond dat we wifi hebben, want morgen gaan we richting avignon. jullie reis klinkt (nu al) overgetelijk, we lezen nog niks over darmproblemen onderweg, dus hopelijk valt dat onderdeel van de reis erg mee... we hopen dat jullie vooral (blijven) genieten van alle avonturen - en van dingen die minder leuk zijn leer je jezelf en elkaar in ieder geval weer beter kennen.... veel knuffels van jullie familie en France...! roos en johan
  3. Joan:
    9 juli 2012
    Goedemorgen allemaal,

wat een prachtige reisverhalen hebben jullie.heel erg indrukwekkend. Doet mij weer een beetje denken aan onze vakantie op Bali. Zo'n rondreis geeft je toch wel een mooi beeld van het land he. Is de bevolking daar ook vriendelijk en behulpzaam. En het is weer is natuurlijk ook top. Beter dan in ons landje. Ga nog maar lekker genieten en ik blijf jullie verhalen lezen.
    groet Joan