dag 7 Cameron Highlands

7 juli 2012 - Cameron Highlands, Maleisië

Vandaag was de dag van de theeplantage. We zijn weer de kronkelige wegen op gegaan en toen we dachten dat we er waren zijn we uitgestapt op een heel gezellige lokale markt, Kea Farm. We konden wel ‘wandelen’ naar de plantage, dachten we , maar die bleek nog 5 kilometer dus we hebben uiteindelijk toch weer de auto gepakt. Toen uiteindelijk de  Sungai Palas BOH theeplantage bereikt, na een spannend, supersmal slingerweggetje naar boven, en er waren wat meer toeristen dan verwacht. Maar wederom nauwelijks westerse toeristen en we waren weer een ware bezienswaardigheid voor de kindjes die nog nooit een blanke hadden gezien.

Eerst kwamen we langs (waarschijnlijk) het arbeidersdorpje met allemaal hindoes en ook een kleurige tempel met veel muziek.

De plantage zelf was heel indrukwekkend. Uitgestrekte theevelden met smalle wandelpaadjes ertussendoor, waar we even doorheen gelopen hebben en boven een restaurantje met prachtig uitzicht en een museumpje waar uitgelegd werd hoe de thee gemaakt werd.

Daarna zijn we terug gereden om nog een dorpje in de buurt te bezoeken, Tanah Rata. Best lang gedaan over die 5 kilometer, het was echt file- rijden met al die toeristen.

Het dorpje was best leuk, ze hadden er zelfs een Starbucks!

Toen we terugkwamen zijn we nog even gaan zwemmen bij het hotel, maar dit was wat minder leuk het was een binnenzwembad. Maar het is hier ook wel koeler dan waar we eerst waren, dat komt omdat we op de Highlands zitten. Het is verder nog steeds warm, dat wel.

Morgen vertrekken we richting Penang, ben benieuwd!

Marloes

1. Familie van der Wielen:
    7 juli 2012
    Leuk hoor al jullie reisverhalen.
    En voor mij als 'thee verslaafde' is het zeer interressant om te zien hoe het nu precies groeit op de mooie foto's van jullie.
    Nog veel plezier.

Groetjes,