Dag 11 Belum Rainforest

11 juli 2012

Vandaag vertrokken richting Belum Rainforest aan de Thaise grens. Gelukkig was vandaag een reisdag, want toen we opstonden regende het voor het eerst al. Het begon al goed: de eerste stop was bij een klein cafétje aan de kant van de snelweg waar twee hoofddoekvrouwtjes hele vieze ijsthee serveerden. We hebben het laten staan, maar het was toch maar 6 ringgits in het totaal (ong. 1,5 euro) Daarna verder richting oerwoud, alleen toen de tomtom aangaf dat we er waren, konden we het nergens vinden en na wat rondgevraag in gebrekkig engels, bleek het nog ongeveer een uur verderop. Gelukkig belandden we per toeval wel in een erg leuk inheems lunchtentje waar ze volgens mij nog nooit een blanke gezien hadden. We sloten achteraan de lokale bevolking voor het buffet met allerlei lekker geurende gerechten eneeen vriendelijk dame vertelde ons welk gerechten er niet te "spicey"waren, en dit alles voor 31 ringetts (= 8 euro) totaal!

Uiteindelijk zijn we op de plaats van bestemming  aangekomen en het is een heel mooi resort! Alleen moeten we eigenlijk over 10 jaar terugkomen want ze zijn druk bezig met de bouw van onder andere een zwembad en een spa. Het eten was alleen wel best vies, het was een buffet met vliegen. Vanaf 9 uur kun je pas a la carte eten, we gaan morgen kijken of we het volhouden tot die tijd. In het restaurant mag trouwens ook geen alcohol geschonken worden, in het café ernaast dan weer wel, waar het uiteindelijk nog leuker was..

Wat trouwens wel leuk was, het ligt aan een heel groot meer en papa en Michiel zijn al gaan kanoën, en je kunt er ook gewoon zwemmen. Je moet wel een zwemvest aan dan.

Ook voor de douche verdienen ze hier pluspunten, het is zo’n hele grote regendouche in een übermoderne glazen cabine waar ook nog een gewone douche en een voetenkraantje in zitten.

Morgen hier het oerwoud in en richting het volkje dat hier oorspronkelijk woont en nog steeds op de traditionele manier leeft.

p.s. vandaag helaas geen beeldmateriaal, foto’s waren er niet vanwege de reisdag en filmpjes waren te privacygevoelig.

1. Opa:
    11 juli 2012
    volgens Harrie hebben we de eerste jaren (!) geen financieel probleem.
    Toch prettig als jullie weer gezond en wel terug zijn. Geniet zo veel mogelijk van deze avontuurlijke reis.
    Liefs, opa ( en oma ? ).
  2. Henri toemen:
    Judith

misschien kun je nog een foto nemen van die übermoderne glazendouche. Dan weet ik ook hoe zoiets eruit ziet. En als het kan, neem dan ook een foto van die koppensnellers/kannibalen of leven daar nog pygmeeen?

groeten
    henri toemen