dag 12 Belum rainforest

12 juli 2012

Hee iedereen,

Vandaag ons oerwouddagje in het Belum rainforest. De dag begon gelukkig met een wat beter ontbijtbuffet dan/ het buffet van de avond ervoor.

We werden weer met een bootje opgehaald en we begonnen na een stuk te hebben gevaren met het zoeken van een supermooie, grote bloem (zie foto's, de naam is heel moeilijk dus die weet ik niet meer) Wat we alleen niet echt doorhadden was dat er daar ook bloedzuigers zaten! Toen we weer in het bootje zaten zagen we er wel één op mama's broek en Michiel's schoen zitten. Daar werd ik al niet zo vrolijk van en toen we bij een haventje stopten om eten te kopen wat we aan de Orang Asli kindjes konden geven/voeren ontdekte ik dat er een bloedzuiger op mijn voet zat!

Toen gingen we op weg naar het Orang Asli dorpje met de oudste bewoners die nog leefden gewoon in de natuur (niet heel primitief want ze hadden gewoon elektriciteit via een aggregaat....) Er waren wel hele schattige kindjes die we gingen "voeren". Het was wel heel apart om te zien hoe zij daar in van die kleine hutjes met al die dieren wonen en al hun water uit de rivier halen enzo. Mama, Marloes en ik hebben er nog een handgemaakt armbandje gekocht en MIchiel een blaaspijp met pijltjes.

Toen gingen we met het bootje richting onze lunchplek. Onze gids had zelfs nog verse vruchten uit een boom geplukt die heel lekker smaakten. Na de lunch gingen we een "hike"maken richting de "drinkplaats". De "Hike" duurde eigenlijk maar 10 minuten maar wat ik niet zo erg vond want ik was nog steeds bang voor bloedzuigers. We liepen wel echt door het erwoud en niet zoals biij de Taman Negara over een aangelegd platform, dt was wel gaaf. De "drinkplaats" bleek niet zoals wij verwacht hadden, een grote plas met heel veel wilde dieren enzo, te zijn maar het was een steen met een laagje water erop.. Wel hebben we nog een hele grote miljoenpoot gespot (zie foto's).

Daarna was het tijd voor het laatste onderdeel: De waterval. Na weer een boototchtje en een nogal wilde wandeltocht door het oerwoud kwamen we aan bij de prachtige waterval. Het was er echt supermooi met allemaal vissen die er zwommen en een 2 superhoge waterval, een echt Tarzanplaatje. Iets minder tarzan was dat mama en papa een enorme bloevlek in hun kleren en op hun lijf ontdekten, waar een bloedzuiger had gezeten. Gelukkig voel je niks van een bloedzuiger en is het ook niet giftig en waren de kleren in de waterval al gauw schoon.

Toen we eindelijk weer bij ons Resort aankwamen hebben Mama, Marloes en ik nog een duik genomen in het meer bij onze steiger. Dit was heel leuk want we moesten zwemvesten aan en we hoefden dus eigenlijk niks te doen.

Morgen een tussenovernachting in Kota Bharu in weer een Renaissance hotel, dus hopen dat ze bij het ontbijt weer een chocoladefontein hebben :D

Judith

1. Joep:
    12 juli 2012
    We genieten van jullie verhalen en foto's. We reserveren wel een paar dagen om alles te horen en zien. Mooie foto van de waterval. Al die bloedzuigers en kruipers is natuurlijk wat minder leuk. Wel een vol programma, de laatste week wat bijkomen?

Groeten uit een regenachtig en koel Nederland