Dag 13 Kota Bharu

13 juli 2012 - Kota Bahru, Maleisië

Hoi!

Vandaag zijn we weer uit het woeste oerwoud vertrokken richting de stad. We zouden één nachtje in Kota Bharu verblijven, wat de belangrijkste stad aan de oostkust is. Het is vooral een stad die waar nog heel veel traditionele moslims wonen en dat was meteen te merken toen we de stad binnenreden. Er waren veel moskees te zien en omdat het vrijdag is, gebedsdag voor de moslims zagen we daar talloze jongens en mannen met rokken aan en hoedjes op in en uit de moskees komen. ( wat de vrouwen deden en of die niet moesten bidden, dat weet ik ook niet) Maar wat wel jammer was, was dat om die reden dus ook veel winkels gesloten waren enzo.

Gelukkig zaten we weer in het prachtige renaissance hotel! Heerlijke bedden, een mooi zwembad waar we meteen even gebruik van gemaakt hebben en gratis pantoffels!

We zijn daarna meteen met een taxi naar het centrum gegaan om de beroemde central market van Kota Bharu te bewonderen, wat ongeveer 10 minuten rijden was. Daar eenmaal aangekomen waren helaas al een aantal kraampjes dicht en de kraampjes die nog open waren, waren aan het schoonmaken zodat wij steeds bijna uitgleden op onze slippers. Het was wel grappig om te zien hoe dode kippen onthoofd werden en hoe de hele dode vissen erbij lagen, maar het stonk wel heel erg.

Daarna bedachen we dat we onze buik wel even vol hadden van nasi ayam en de voedselbakken op straat waar we tot nu toe veel van gegeten hebben, en aten we lekker bij de macdonalds. Eenmaal terug in het hotel wilden we toch nog wat gaan drinken bij de bar, toen we op het toetjesbuffet van het (veel te dure) diner van het Renaissance stuitte. De serveerster begreep het niet echt en haalde haar manager erbij, maar uiteindelijk is het papa gelukt om haar ervan te overtuigen dat we echt alleen het toetjesbuffet wilde doen en niet de rest.  Dus we hebben na ons diner bij de mac net nog heerlijk gebak gegeten hier!

Morgen hopen we weer op een chocoladefontein bij het ontbijt, gaan we waarschijnlijk nog even zwemmen en kijken bij het winkelcentrum hiernaast. Toen we daar vanmiddag waren hebben we alleen hoofddoekjes gezien, maar misschien verkopen ze ook nog iets anders. Daarna rond het middaguur zullen we de huurauto inleveren en de ferry pakken richting de eilanden. Tot ziens!

marloes

1. Henri toemen:
    Marloes,

hebben jullie dat wel goed gezien dat het kippen waren, want het lijken wel kalkoenen. Trouwens dikke complimenten voor jullie weblog want het lijkt wel een echt feuilleton!

henri
  2. Opa:
    13 juli 2012
    mooi verhaal weer. Geniet van wat aangenaam is en volgens mij waardeer je straks de vaderlandse genoegens weer deste meer ( ondanks het onstabiele weer hier in een zomer die niet echt op gang wil komen). Met oma gaat het wat op en af maar ze kan gelukkig weer wat lopen en krijgt best veel bezoek van familie en vrienden.
    Maak het goed en pas goed op elkaar!
    Opa
  3. Julia:
    13 juli 2012
    Geweldig die verhalen van jullie en wat een ontzettend mooie foto's. Veel plezier nog....
    Met jullie huis is (natuurlijk) alles goed enne als jullie terug zijn; wil je dan misschien een paar daagjes op onze baby konijntjes passen, Judith?
    Liefs Julia
  4. Nederkoorn:
    14 juli 2012
    Hoi allemaal, We hebben jullie foto's bewonderd. De reisverslagen moeten we thuis lezen, want de laptop doet raar. We probeerden jullie ook een email te sturen met een digitaal vakantiekaartje, maar dit ging ook niet. Dus bij deze wensen wij jullie nog heel veel plezier. We zijn benieuwd naar al jullie foto's, dus we spreken thuis snel wat af. Wij hebben het hier ook naar onze zin. Tot gauw; Groetjes Jeroen, Tamara, Justin, Colin en Noah
  5. Roos en Johan:
    14 juli 2012
    we zitten hier in de franse mac met wifi vlakbij avignon om weer een weekje van jullie reislog te lezen. wat een avontuur zeg.. olala.. wij maken iets andere avonturen mee: een franstalige voorstelling bij het festival in avignon, provencaalse markten, mode&fotografie tentoonstelling in arles. morgen rijden we richting st. marie de la mer en hopen dan de middellandse zee te zien. leuk aan de franse macdonald is, dat er contractueel is vastgelegd dat mac een bepaald percentage franse/regionale producten moet gebruiken. leuke eigenwijze lui, die Fransen. en dingen als een milkshake zien er hier ook net iets anders uit. Is dat nou ook zo in Maleisie? dat ze bv lokale kippen/kalkoenen/bloedzuiger-specialiteiten serveren? hoe dan ook, heel veel groeten vanuit frankrijk (14 juli, ja ja!) en we genieten van jullie levendige verhalen, dus ga vooral zo door! johan en roos